BMW Frozen lakkleuren

BMW Individual Frozen Metallic

In 2011 introduceerde BMW de E92 M3 Frozen Edition. Een uiterst exclusieve serie BMW E92 M3's die in alle kleuren te bestellen waren zolang het maar Frozen Black was. De matzwarte kleur was natuurlijk al jaren in ontwikkeling en BMW besloot de Frozen Black te gebruiken als de aftrap van een parallelle lijn met matzwarte aanbiedingen van bestaande kleuren.  

Door de jaren heen is het aanbod van de verschillende Frozen Paints alleen maar toegenomen. Weinig mensen hadden voorzien dat BMW zo'n uiterst compleet aanbod aan matte lakken zou creeren. Er zijn verschillende klanten die uitsluitend nog auto's willen rijden als ze zijn voorzien van een Frozen paint. Bij de eerste oogopslag wordt al duidelijk dat er een aantal cruciale verschillen zijn met de reguliere lakken van BMW. In deze blog staan we onder andere stil bij de verschillen, het onderhoud en het repareren van eventuele schades. 

Verschillen  
Het grootste verschil tussen een Frozen paint en een reguliere lak zit hem natuurlijk in het feit dat de eerstgenoemde mat is en dat de reguliere lak glanst. Wat echter zeker is, is dat u in beide gevallen de lak in de conditie wil houden waarin u haar hebt gekocht. De Frozen lak moet mat blijven en de reguliere lak moet blijven glimmen. Laten we daarom even stilstaan bij de verschillen tussen de lakken om beter te begrijpen waar het verschil hem precies in zit. Want hoewel de twee verschillende lakken de auto een enorm verschillend uiterlijk geven zijn ze meer gelijk dan u wellicht op het eerste oog denkt. Zoals elke lak is het eindresultaat opgebouwd uit diverse lagen. Wanneer een auto in de fabriek wordt gespoten wordt er eerst een laag primer gespoten, dan verschillende lagen in kleur en vervolgens de topcoat. Bij die laatst zit het grote verschil tussen een Frozen lak en een regulieren lak. Een Frozen lak krijgt een andere topcoat die veel minder licht reflecteert en de lak een matte uitstraling geeft. Een reguliere lak probeert juist zoveel mogelijk licht te reflecteren en geeft de auto een diepe glans.  

Onderhoud 
 Voor wat betreft het onderhoud van uw BMW Frozen lak hoeft u niet eens zo heel veel anders te doen dan bij een gewone lak. U kunt er beter niet mee door de wasstraat gaan want de draaiende borstels kunnen de matte laag van de lak aantasten. Daarnaast is het aan te bevelen de lak te wassen met een speciale shampoo die daarvoor geschikt is. Bij uw dealer kunt u BMW auto shampoo voor matte lak aanschaffen (onderdeelnummer: 83125A16473) en kunt u de matte uitstraling van uw lak goed verzorgen. Er zijn ook ander merken beschikbaar maar daarvan zijn wij niet bekend met het resultaat, doe dus goed onderzoek voordat u begint. Daar waar u bij een gewone lak zoveel mogelijk wil poetsen en polijsten om de glans van de lak zo diep mogelijk te houden is dat bij een matte auto juist totaal niet het geval. Sterker nog, u kunt de lak helemaal niet polijsten omdat de matte lak dan steeds iets meer glans zal gaan vertonen. U kunt echter niet gewoon de lak gaan polijsten en verwachten dat de auto net zo hard gaat glanzen als een auto met een niet Frozen lak in dezelfde kleur, daarvoor verschillen de toplagen te veel. Wanneer u bijvoorbeeld ziet dat er vogelpoep op uw auto zit is het aan te raden dit direct te verwijderen met een waterstraal net zoals u dat zou doen bij een auto met een reguliere lak om te voorkomen dat de vogelpoep in de lak van de auto vreet.  

Schade 
Het kan ons allemaal overkomen, u bent ergens tegenaan gereden of er is iemand tegen u aan gereden met schade tot gevolg. Dan is het goed om te weten dat de Frozen paint eigenlijk geen enkel obstakel is. Onderhuids zijn de panelen van de auto hetzelfde en een goede schadehersteller weet hoe hij matte lak moet aanbrengen om tot een gelijk resultaat te komen met de onbeschadigde panelen. Ook hier is het bezit van een Frozen lak dus eigenlijk weer grotendeels gelijk aan het hebben van een auto met een gewone lak.  

Conclusie 
Vanwege de lange geschiedenis die BMW met haar Frozen paints heeft is het dus zeker aan te raden om bij de aanschaf van uw volgende BMW te overwegen om een auto met een Frozen lak te kiezen. Bergwerff Automotive heeft altijd een selectie van dit soort auto's op voorraad en kan u ook assisteren bij uw zoektocht naar de perfecte auto voor u. Het onderhoud van de lak is, afgezien van het feit dat u beter niet door de wasstraat kunt rijden eigenlijk grotendeels gelijk dus dat hoeft ook geen obstakel te zijn. Mocht u nog vragen hebben naar aanleiding van deze blog neem dan contact op met één van onze verkoopadviseurs en laat uw droom om een BMW met een Frozen lak te bezitten werkelijkheid worden.  

ALPINA Roadster S

ALPINA Roadster S Hardtop - Only 37473 kilometres - Like new condition
    Bouwjaar 2006
    Kilometerstand 37.473 km
    Brandstof Benzine
    Transmissie Handgeschakeld
    Specificaties
    Kenteken
    NL
    GJH-19-T
    CarrosserieCabriolet
    Bouwjaar2006
    KleurSaphirschwarz metallic (zwart metallic)
    BrandstofBenzine
    EnergielabelOnbekend
    TransmissieHandgeschakeld
    BekledingLeder
    Aantal cilinders6
    Aantal deuren2
    Acceleratie5,3 s
    BTW/Marge regelingBTW is niet aftrekbaar
    Omschrijving

    Uniek is het natuurlijk niet, maar als iedereen zou weten hoe zeldzaam de Alpina Roadster S daadwerkelijk is zou menigeen direct naar de winkel rennen om er vandaag nog één te bemachtigen. Als u dan toch onderweg bent, waarom dan niet direct één van de beste exemplaren op de markt aanschaffen? De Roadster S is namelijk alleen gebouwd in 2004 tot 2006. In die tijd wist Alpina er slechts 370 stuks aan de man te brengen. Van die 370 zijn er 167 geleverd met het stuur aan de rechterkant. Dat maakt dit exemplaar één van de slechts 203 gebouwde linksgestuurde Alpina Roadster S. Deze auto uit 2006 met slechts 37.473 kilometer op de teller is daardoor des te meer bijzonder. Tot slot wordt deze auto ook nog eens geleverd met de zeldzame originele hardtop.

    Het Roadster S recept is even eenvoudig als briljant. Als basis dient de BMW Z4 3.0i De motor is echter vervangen door een handgebouwde 3.4 liter die 300 pk levert. Soms is ouderwets gewoon beter dan nieuw. Dat is precies hoe Alpina met de Roadster S te werk is gegaan. De motor werd op ouderwetse wijze getuned en kreeg een specifieke Alpina inlaat, Alpina cilinderkop, Alpina krukas, RVS uitlaat van Boysen en speciale Mahle zuigers. De transmissie is een ZF met zes versnellingen en korte bakverhoudingen. Het resultaat is dat de Alpina Roadster S altijd voldoende koppel heeft. Het maximale koppel van 360 Newton meter komt vrij bij 4.800 RPM maar een fors deel is natuurlijk al veel eerder in de toerenrange beschikbaar dankzij het grote slagvolume.

    Alpina gaat natuurlijk verder dan alleen de motor en transmissie zo is het uiterlijk aangepast met Alpina wielen, een Alpina splitter en een Alpina achterspoiler. De stoelen zijn ook aangepast evenals het stuur dat met Lavalina leder is bekleed.

    De Alpina Roadster S is een analoge oase in een digitale wereld.


    Bedrijfsinformatie

    Bergwerff Garantie

    • Technisch afleverklaar gemaakt volgens de hoogste standaard
    • 1 jaar onderhoudsvrij of minimaal 10.000 kilometer
    • Gratis BMW Verlengde Pechhulp

    Lees meer over de unieke Bergwerff Garantie op www.bergwerffbmw.nl/service/bergwerff-garantie

    Opties
    Airbag(s) side voor
    Airbag bestuurder
    Airbag passagier
    Airco
    Alarm klasse 3
    Anti Blokkeer Systeem
    Anti doorSlip Regeling
    Bandenspanningscontrolesysteem
    Bestuurdersstoel in hoogte verstelbaar
    Bi-xenon koplampen (+koplampreiniging)
    Boordcomputer
    Buitenspiegels elektrisch verstel- en verwarmbaar
    Inruilwaarde berekenen
    Garanties
    100% onderhouden
    Bergwerff Garantie
    Bovag